PROGRAM
- Centar za kulturu Čakovec / izložbeni prostor / utorak 11.5.2021. u 19.00 sati/ otvorenje izložbe
DORICA MATJAN
MOJA PJESMA MEĐIMURSKA
Dorica Matjan / MOJA PJESMA MEĐIMURSKA
Biografija
Dorica Matjan rođena je 1973. godine u Zagrebu u umjetničkoj obitelji porijeklom iz Čakovca. Diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1997. godine u klasi profesora Vasilija Josipa Jordana. Bavila se pedagoškim radom, ilustracijom i organiziranjem izložbi. Član je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika od 2006. godine i Hrvatskog društva likovnih umjetnika. Sudjelovala je na više likovnih kolonija. Izlagala je na 38 samostalnih izložbi u Zagrebu, Varaždinu, Čakovcu, Križevcima, Krapinskim Toplicama, Splitu, Dubrovniku, Starom Gradu na Hvaru i Murteru, i na 50 skupnih izložbi. Dobitnica je 1. nagrade na izložbi “Kunst in der Stadt” u Mainzu 2003. godine. Živi i radi u Zagrebu.
MOJA PJESMA MEĐIMURSKA
Za izraziti prožimanje glazbe i slike traži se poseban senzibilitet za provedbu sinteze umjetničkih vrsta, u kojoj će događanje slike, kao što je kod Dorice Matjan, unijeti karakter pjesme ili neke veće skladbe. Već je ranije Dorica gradila dijalog s nekim skladateljem, nekim ostvarenjem kao što je primjerice bilo s Georgom Fridrichom Handelom i njegovom “Muzikom na vodi”, povodom 300. godišnjice (1717.) skladanja ove suite. Ovoga puta skladatelj je rodom iz Čakovca (1896 – 1955) Josip Štolcer Slavenski koji je u svom osebujnom, velikom opusu i obradio i harmonizirao lijepe, i svima nam drage međimurske narodne napjeve. Glazbenom opusu Slavenskog daje se, a posebno u Čakovcu, pažnja u njemu posvećenim danima, u kojima i izložba Dorice Matjan podržava visoku umjetničku razinu te svečanosti. Dorica je pošla ne samo od poznavanja već i posvojenja značajnog djela stvaralaštva Slavenskog, koncentrirajući se u ovom ciklusu, na segment popularan i kod šire publike, koja s ponosom prihvaća baštinu međimurskih korijena.
I nižu se slike (skladbe). Spomenimo neke. “Voda zvira” u dinamičnoj slikarskoj teksturi crtovlja i točaka sugerira neprekidno obnavljanje izvora (života). “Klavirska minijatura” osmišljena je simpatičnom doslovnošću minimaliziranja glazbala, kojim izvedene sonate nadilaze ograničenje vremena i prostora, u utkanosti u meditativno plavetnilo. U slikama “Ptiček veli” i “Pjesme moje majke” Dorica u pulsiranje kolorističke podloge satkane mnoštvom blago geometriziranih “molekula” unosi pticu, odnosno tek obrisom naznačen portret majke (a i svoj), pretvarajući činjeničnost u emotivnost, divljenja spram prirode, i prisnosti u životnoj radosti. A na slikama svojevrsnog para, srodnog rastera s tkivom usitnjenih faseta i teće Mura i zeleni se dubrava, kao znakovi širine pejzažnog. Arhitektoniku nekoliko ostvarenja čini egzaktnost pet linija notnog crtovlja. U “Mojoj pjesmi” ono je nositelj vesele kompozicije, u tempu allegra, potencirane neposrednošću dodira otvorene boje, dok u slikama “Međimurje kak si lepo zeleno” i “Kvartet” umnoženo crtovlje stvara strogu ritmičnost scene, gdje s jedne strane nijanse zelene boje, a s druge broj crtačkih konstrukcija, odnosno siluete četiri violine naznačuju motiviku slika. Notno crtovlje tvori i poprečnu gredu križa, pa iako smo na Golgoti, oznaka je za zapis nebeske glazbe, u melodijama ispunjenih svjetlom, svjetlom preobraženog Kristovog tijela. Ozračja sakralnog uprisutnjenog i u treptavom dodiru oblika i kod drugih tema.
Stanko Špoljarić
- Dvorana Centra za kulturu Čakovec / utorak 11.5.2021. u 20.00 sati / KONCERT
VEČER GLAZBE JOSIPA ŠTOLCERA SLAVENSKOG
Eva Šulić-violina
David Vuković-klavir
Nikolina Virgej Pintar-mezzosopran
Hrvatski gudački kvartet
David Vuković (1996., Čakovec) počeo je učiti klavir u Čakovcu u klasi prof. Daniela Maria Novaka, a obrazovanje je nastavio u klasi prof. Lee Šantek u Varaždinu, gdje je učio i teoriju glazbe te fakultativno orgulje i solo pjevanje. Studij klavira upisao je 2015. na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Đorđa Stanettija te je diplomirao 2021. s odličnim ocjenama. Akademsku godinu 2018./19. proveo je na Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien u klasi prof. Doris Adam kao stipendista Erasmus+ programa. Usavršavao se na majstorskim tečajevima s pijanistima kao što su: Srđan Čaldarović, Naum Grubert, Ksenia Kogan, Grigory Gruzman, Eugen Indjic, Nina Patarčec, Milana Chernyavska, Oliver Kern, Vyacheslav Gryaznov i drugi. Dobitnik je brojnih nagrada na državnim i međunarodnim natjecanjima te Rektorove nagrade i Oskar znanja Agencije za odgoj i obrazovanje. Ostvario je značajne nastupe uz pratnju Zagrebačke filharmonije, Zagrebačkih solista i Varaždinskog komornog orkestra. Član je klavirskog trija Eusebius, osnovanog 2017. na Muzičkoj akademiji u Zagrebu pod mentorstvom prof. Pavla Zajceva čiji su članovi osim njega Eva Šulić (violina) i Tonka Javorović (violončelo).
Eva Šulić (1997.) svira violinu od svoje četvrte godine. Njezina prva profesorica bila je Zorica Todorović na Konzervatoriju za glazbu i balet u Mariboru. Već sa devet godina nastavlja učiti na Konzervatoriju J. J. Fux u Grazu u klasi profesora Helfrieda Fistera. Od 2011. do 2015. godine pohađala je pripremni studij violine na Sveučilištu za glazbu i scenske umjetnosti u Beču kod čuvenog profesora Leonida Sorokowa. Kod profesora L. Sorokowa Eva će studirati i na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i pod njegovim vodstvom provesti ukupno 9 godina, te još godinu dana potom u Beču, ponovno na Sveučilištu za glazbu i scenske umjetnosti – ovoga puta kod njegovog sina Antona Sorokowa, koncertmajstora Bečkih simfoničara. Tijekom studija pohađala je umjetničke seminare kod vrhunskih violinističkih pedagoga i virtuoza poput Marine Sorokow, Latice Honda Rosenberg, Stefana Milenkovića, Evgenije Epshtein, Pavela Vernikova, Barnabasa Kelemena, Antona Sorokowa i Kimike Nakazawa. Godine 2017. Eva započinje suradnju s čelisticom Tonkom Javorović i pijanistom Davidom Vukovićem u Triju Eusebius, pod mentorstvom Pavla Zajceva. Trio je 2019. osvojio međunarodno natjecanje Ferdo Livadić, te natjecanje Boris Papandopulo u kategoriji standardnih komornih sastava. Zajedno su nastupili na uglednim festivalima poput Osorskih glazbenih večeri i Dubrovačkih ljetnih igara. Kao solistica Eva je nastupala sa Zagrebačkom filharmonijom, sa Simfonijskim orkestrom Hrvatske radiotelevizije, Varaždinskim komornim orkestrom, komornim orkestrom Teatra Verdi, simfonijskim orkestrom RTV Slovenija, Komornim orkestrom All star Ljubljana, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom i simfonijskim orkestrom Festivala Maribor.
Sudjelovala je na brojnim glazbenim natjecanjima. Višestruka je dobitnica prvih nagrada na slovenskim državnim natjecanjima TEMSIG, 2006. i 2009. osvojila je apsolutnu prvu nagradu na međunarodnom natjecanju Ars nova u Trstu, a 2013. primila je zlatnu plaketu na međunarodnom natjecanju Giuseppe Tartini u Piranu. U Beču je 2016. pobijedila na Stefanie Hohl natjecanju. U 2021. osvojila je prvu nagradu na natjecanju Papandopulo, te nagradu Hrvatskog društva skladatelja za najbolju izvedbu skladbe Borisa Papandopula. Dobitnica je prestižne nagrade Stjepan Šulek za najbolju izvedbu skladbe za violinu, koju joj je Fond Stjepana Šuleka dodijelio u 2021. godini.
Nikolina Virgej Pintar – mezzosopran, rođena je u Čakovcu. Srednju glazbenu školu završila je u Varaždinu, smjer solo-pjevanje u klasi prof. Darije Hreljanović. Godine 2000. upisuje studij solo pjevanja u klasi o.univ.prof. Agathe Kania Knobloch na Akademiji za glazbu i glumu u Grazu. Paralelno upisuje pedagoški odjel solo-pjevanja sa težištem na vođenje zborova i ansambala. Oba odjela završava 2007. s odličnim uspjehom. Nakon toga upisuje magisterij solo-pjevanja s naglaskom na glazbeno-scenski izričaj. U produkciji Akademije za glazbu i glumu u Grazu ostvarila je uloge Dorothee u Donizettijevoj „Viva la Mama“, Badesse i Suore infermiere u Puccinijevoj „Suor Angelica“ te ulogu Magdalene u Kienzelovom „Evangeliman“. Magistrirala je s odličnim uspjehom u ožujku 2011. godine.
Uz brojne nastupe u domovini, zabilježila je i nastupe u inozemstvu (Grazu, Zuerichu, Solunu, Ateni, Parizu, New Yorku…) te je polazila majstorske tečajeve pjevanja kod Lisbeth Brittain- Carter (SAD) i Silvia Bartoli (Italia). Na koncertnim nastupima surađivala je s Varaždinskim komornim orkestrom, Hrvatskom komornim orkestrom i Puhačkim orkestrom HV. Od 2015. članica je i solistica zbora HRT-a i ansambla „Projekt Lazarus“.
Hrvatski gudački kvartet
Dunja Bontek, violina
Alina Gubaidulina, violina
Aleksandar Jakopanec, viola
Zita Draušnik, violončelo
Hrvatski gudački kvartet od osnivanja 2012. nastupio je u svim važnijim koncertnim prostorima u domovini i na većini državnih i lokalnih festivala i manifestacija. Treba izdvojiti nastupe u Hrvatskom glazbenom zavodu, MAG festivalu u Splitu, Donatovim glazbenim večerima u Zadru, Dubrovnik u pozno ljeto, 33. zagrebačke ljetne večeri sa pijanistom Aljošom Jurinićem. Godine 2013. usavršavali su se na međunarodnom komornom majstorskom tečaju u Weikersheimu, Njemačka, pod vodstvom kvarteta Vogler i Gerharda Schulza iz Alban Berg kvarteta. Kvartet 2014. godine osvaja nagradu 47. Tribine Darko Lukić te time privlači pozornost šire publike i kritike. Inače širokog repertoara, Hrvatski gudački kvartet posebnu pozornost pridaje hrvatskoj glazbi, baveći se tako i istraživačkim radom držeći fokus na skladateljskim velikanima hrvatske povijesti. Tražen su ansambl i za suvremenu glazbu te redovito nastupaju na Zagrebačkom biennalu i Glazbenoj tribini u Opatiji.
- Dvorana Centra za kulturu Čakovec / srijeda 12.5.2021. u 11.00 sati / KONCERT
Studenti Muzičke akademije Zagreb-gudački odjel
„Studenti za studente“
Gudački komorni orkestar Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu u okviru nastave djeluje od jeseni 2006. godine, a osnovan je na inicijativu prof. Jože Haluze. Svrha takvog ansambla je omogućiti studentima gudačkog odsjeka , stjecanje prvih iskustava i vještina zajedničkog muziciranja u većem ansamblu, uz vježbu maksimalne komunikacije među dionicama, kao i punog kreativnog zalaganja, s obzirom da ansambl djeluje samostalno, bez dirigenta. Kroz ovakve se projekte studenti potpuno uvode u profesionalni način rada koji ih očekuje kao buduće glazbenike. Orkestar redovito svake godine održava po nekoliko koncerata. U dvorani Akademije u Dvorani Bersa, a redovito, od 2008. godine u Čakovcu na Memorijalu Josipa Slavenskog, i u Zagrebu u sklopu manifestacije Pasionska baština. Orkestar je nastupio u sklopu Glazbenog ciklusa Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj u Zagrebu, te u nekoliko navrata u dvorani Hrvatskog glazbenog zavoda. Gostovao je u tri navrata u Beču – dva puta u Peterchkirche (2011.) pod umjetničkim vodstvom Catherine Mackintosh i u studenom 2017. s dirigentom Zoranom Novačićem, te koncert s Universitet fur Music und darstellende Kunst (2013) kao i u Puli na danima Akademije 2017. i 2018. godine.
Orkestar vodi prof. Jože Haluza.
- Dvorana Centra za kulturu / četvrtak 13.5. 2021. u 20.00 sati / KONCERT
VEČER LAUREATA NAGRADE GRADA ČAKOVCA “JOSIP ŠTOLCER SLAVENSKI” ZA 2020. GODINU
ŠIMUN MATIŠIĆ
Ansambl CANTUS
Šimun Matišić (Zagreb, 1996.) prvi je nastup imao u dobi od četiri godine, kada je svirao bubnjeve u kvartetu Branka Kralja. Udaraljke je počeo učiti kod prof. Božidara Rebića, a nastavio kod prof. Tomija Spasevskog i prof. Gorana Goršea. Paralelno s udaraljkama učio je klavir kod prof. Sretne Meštrović, a teoriju u GU Elly Bašić, gdje je maturirao udaraljke i glazbenu teoriju 2014. Sa 14 godina objavio je svoj prvi nosač zvuka Jazz nocturno. Surađivao je s brojnim inozemnim i domaćim jazz i klasičnim glazbenicima i orkestrima. Godine 2011. dodijeljena mu je Nagrada Judita na 57. Splitskom ljetu, za nastup s gitaristom Christianom Escoudéom. Godine 2014. počeo je novi projekt s pijanistom Matijom Dedićem, s kojim je dvije godine kasnije objavio live album Fortune smiles, ovjenčan nagradom Porin za najbolju izvedbu jazz skladbe. Godine 2018. sa svojim je sekstetom objavio autorski jazz album Invocation, za koji mu je dodijeljena nagrada Porin u kategoriji za najbolju jazz skladbu. Član je ansambla Harlequin Art Collective, koji se trenutno bavi djelima Oliviera Messiaena, u kojem djeluje kao udaraljkaš i aranžer. Trenutačno je student pete godine udaraljki u klasi prof. Ivane Bilić te četvrte godine klasične kompozicije u klasi profesora Mladena Tarbuka, dok je prve dvije godine studija završio kod profesora Davorina Kempfa.
Ansambl CANTUS
20 godina suvremena glazba u Hrvatskoj, ona hrvatskih skladatelja, ali i predstavnika međunarodne scene, uvelike živi kroz aktivnosti Cantus Ansambla koji je osnovan s ciljem istraživanja, otkrivanja i predstavljanja novih te dotad neistraženih sfera nove glazbe. Ubrzo nakon što je vodstvo Muzičkog biennala Zagreb, predvođeno Berislavom Šipušem, 2001. godine osnovalo Cantus Ansambl, taj je ansambl pronašao svoje mjesto te postao važan, ako ne i neizostavan, sudionik hrvatske scene suvremene glazbe. Oni su protagonisti nacionalnih festivala i različitih događanja u kulturi, a od 2006. su godine domaćini vlastitog koncertnog ciklusa. Godine 2008. bili su službeni ansambl ISCM-ovih Svjetskih dana nove glazbe u Vilniusu, nakon čega se povećao broj njihovih inozemnih gostovanja. O važnom položaju Cantus Ansambla unutar hrvatskog, ali i međunarodnog konteksta svjedoči oko 130 praizvedbi, više od 500 opusa koje su izveli te 40-ak nastupa u inozemstvu (u većini europskih zemalja te u Meksiku, Kanadi i Kini), kao i brojna glasovita solistička te dirigentska imena njihovih suradnika. Njeguju suradnju s nizom istaknutih ansambala za suvremenu glazbu, a sudjelovali su i u međunarodnim projektima uz potporu Kulturnog vijeća EU: Re: New Music te New Music: New Audiences. Jedna od najvažnijih značajki djelovanja ovog ansambla su i gostujuće izvedbe na vodećim festivalima suvremene glazbe pa su za svoje nedavno trostruko diskografsko izdanje odabrali upravo snimke „uživo” izvedbi zabilježenih u Hrvatskoj i na međunarodnim podijima, usmjeravajući tako pozornost na važnost trenutka u procesu stvaranja suvremenog glazbenog djela. Dugogodišnja suradnja Cantus Ansambla i Ansambla Icarus iz Italije kulminirala je na Muzičkom biennalu Zagreb 2019. koncertnim portretom talijanskog skladatelja Ivana Fedelea koji je za tu prigodu napisao novo djelo X-Tension II za zajednički nastup oba ansambla. Na Osorskim glazbenim večerima 2019. Cantus Ansambl praizveo je novu operu Olje Jelaske U traganju za plavom pticom te ponovno izveo Schönbergova Pierrot Lunairea. Protekla koncertna sezona 2019./2020. bila je posvećena prijateljskim državama, glazbenicima i skladateljima, s kojima je ansambl surađivao tijekom gotovo dva desetljeća djelovanja.